تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای اروپایی ارمغان سفر سفیر ارمنستان به خوزستان
سفیر کشور ارمنستان در ایران، گفت: از تداوم مراودات تجاری با کشور ایران استقبال می کنیم و شرایط صادرات تولیدات شیلاتی را از طریق کشور روسیه به سایر کشورهای اروپایی تسهیل می نماییم.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، آرتاشس تومانیان، سفیر کشور ارمنستان در ایران، در سومین روز از سفر خود به استان خوزستان، به همراه مدیرکل شیلات استان، معاون آبزی پروری، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان، رئیس اتاق بازرگانی اهواز و جمعی از مسئولان محلی از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و تولید جلبک شرکت آبزیان شوش بازدید به عمل آوردند.

سفیر کشور ارمنستان در ایران، در جمع خبرنگاران، هدف از این بازدید میدانی را ارزیابی و شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های شیلاتی استان خوزستان و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و کشور ارمنستان مطرح کرد.

آرتاشس تومانیان، صنعت آبزی پروری در کشور ارمنستان را پیشرفته و قوی توصیف کرد و اظهار داشت: از فعالان و متخصصان بخش شیلاتی به منظور سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی در این کشور دعوت به عمل می آید.

وی، افزود: از تداوم مراودات تجاری با کشور ایران استقبال می کنیم و شرایط صادرات تولیدات شیلاتی را از طریق کشور روسیه به سایر کشورهای اروپایی تسهیل می نماییم.

مدیرکل شیلات خوزستان، نیز در ادامه به زمینه های متنوع همکاری با کشور همسایه اشاره نمود و بیان کرد: استان خوزستان با توجه به اقلیم و طبیعت منحصر به فرد از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری برخوردار است که پرورش ماهیان گرمابی و سردابی، ماهیان خاویاری، میگوی دریایی و پرورشی، ماهیان بومی، ظرفیت تالاب‌ها، هورها، منابع آب طبیعی و نیمه طبیعی، دریاچه‌های پشت سد‌ها و رود خانه‌ها را می توان برشمرد.

فتح اله ابوعلی، بر حمایت از واحدهای بزرگ و تاثیرگذار در استان تاکید کرد و گفت: شهرستان شوش در آینده قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: امسال، صادرات تولیدات شیلاتی به کشورهای روسیه، امارات، ارمنستان، انگلیس، عراق، تاجیکستان و... انجام شده است و پیشنهاد نمودند که مذاکرات و رایزنی هایی به عمل آید تا زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک به منظور تقویت و توسعه روابط تجاری و تبادل دانش فنی در زمینه شیلات بین کشور ارمنستان و استان خوزستان فراهم شود.

براساس این گزارش، بازدید از جاذبه های تاریخی و باستانی شهرستان شوش از جمله معبد چغازنبیل، موزه هفت تپه و اقامتگاه های توریستی از دیگر برنامه های سفیر ارمنستان و هیئت همراه بود.

۲۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۳۰
تعداد کلیک: ۴۴۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500