تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

استاندار خوزستان : تکمیل پروژه های ناتمام شیلات در دستور کار است
استاندار خوزستان گفت: بر روی افزایش میزان تولید شیلات از ۱۴۰ هزار تن به بالای ۲۰۰ هزار تن در یک سال هدفگذاری شده است و تسریع در اتمام پروژه های ناتمام شیلات در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در حاشیه چهاردهمین نشست ستاد توسعه شیلات خوزستان که روز چهارشنبه (6 بهمن ماه 1400) در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان خوزستان از ظرفیت های متنوع بسیار بالایی در حوزه شیلات در زیر بخش های آبزی پروری و صید و صیادی برخوردار است.

خلیلیان، با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات شیلاتی در استان خوزستان در مجموع 140 هزار تن است عنوان کرد: تسریع در اتمام پروژه های ناتمام شیلات از جمله مجتمع پرورش میگو 395 هکتاری شهرستان هندیجان، مزرعه 48 هکتاری خاویاری شوهان دزفول و ... ) در دستور کار است و با بهره برداری از این پروژه ها 37 هزار تن  در کمتر از یک سال به تولیدات شیلاتی استان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: می‌توانیم تا ۳۰ درصد بهره‌وری تولید شیلات را در واحدهای موجود افزایش دهیم و این اقدامات می‌تواند در کمتر از مدت یک سال ما را به حدود تولید یک سوم بیشتر از وضعیت تولید فعلی شیلات برساند.

استاندار خوزستان، یادآور شد: البته این موضوعات، یک هدفگذاری کوتاه مدت است تا بتوانیم میزان تولید شیلات را از ۱۴۰ هزار تن به بیش از ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

خلیلیان، همچنین بکارگیری ظرفیت پرورش ماهی در قفس در منابع آبی خوزستان، افزایش بهره وری از تالاب ها و کشت تلفیقی با استفاده از آب زراعی و باغی را بسیار ضروری دانست.

گفتنی است، این نشست با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه شیلات، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، فرمانداران برخی از شهرهای استان، معاونت ها و روسای گروه های آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان برگزار شد و مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات شان را پیرامون الزامات رشد و توسعه شیلات و مشکلات صادرات ماهی به خارج از کشور به ویژه بازار عراق مطرح نمودند.  

۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۳۰
تعداد کلیک: ۲۹۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500