تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد ؛ ضرورت نگاه ویژه دستگاه های اجرایی به توسعه شیلات/ تولید 500 هزار تن محصولات شیلاتی طی دوره 4 ساله
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ابراز امیدواری کرد: تولید 500 هزار تن محصولات شیلاتی طی دوره 4 ساله عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، آقارضا فتوحی، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در حاشیه چهاردهمین نشست ستاد توسعه شیلات خوزستان که به ریاست استاندار خوزستان روز چهارشنبه (6 بهمن ماه 1400) در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد در گفتگو با رسانه ها به حجم گسترده منابع آبی استان خوزستان اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر ظرفیت موجود در سواحل استان، هم اکنون حدود 33 درصد آب‌های جاری و همچنین حدود 44 درصد منابع پشت سدها در کشور در استان خوزستان متمرکز شده است.

فتوحی، با تاکید بر اینکه توسعه شیلات خوزستان یک اولویت انکار ناپذیر است در همین راستا افزایش تولید در واحد سطح باید به عنوان یکی از برنامه های کلان شیلات استان در جهت افزایش بهره وری از منابع آبی مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به بازارهای هدف حوزه خلیج فارس، صادرات و ارزآوری بالای آبزیان برای کشور، بحث برنامه ریزی در خصوص رشد و توسعه شیلات باید مورد توجه ویژه دستگاه های اجرایی مرتبط استان قرار بگیرد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه ابراز امیدواری کرد: 500 هزار تن تولیدات شیلاتی طی دوره 4 ساله نیز عملیاتی شود.

فتوحی، در رابطه با طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در استان خوزستان، نیز گفت، این طرح نیازمند تشکیل کارگروه های ویژه فنی و تخصصی با حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط، به منظور حل موانع و چالش های پیش روی اجرای این طرح است و دستگاه های اجرایی باید راهکارها، پیشنهادات و ایده های خود را در جهت توسعه همه جانبه شیلات در مناطق مستعد و دارای ظرفیت و افزایش تولیدات، ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در سطح استان ارائه نمایند.

گفتنی است، این نشست با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه شیلات، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، فرمانداران برخی از شهرهای استان، معاونت ها و روسای گروه های آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان برگزار شد و مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات شان را پیرامون الزامات رشد و توسعه شیلات و مشکلات صادرات ماهی به خارج از کشور به ویژه بازار عراق مطرح نمودند.  

۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۲۹
تعداد کلیک: ۴۰۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500