تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

ابوعلی خبر داد ؛ برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در ۴ شهرستان خوزستان
مدیر کل شیلات خوزستان، از برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در ۴ شهرستان ایذه، شوشتر، بهبهان و خرمشهر در صورت موافقت ستاد مدیریت کرونای استان خبر داد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و بالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه عرضه مستقیم ماهیان گرمابی و برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در بازارهای نوروزی استان به ریاست مدیر کل شیلات خوزستان و با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، روسای گروه های پایش صنایع شیلاتی و توسعه آبزیان آبهای داخلی شیلات خوزستان، نماینده اتحادیه ها و تعاونی های آبزی پروری در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی در آغاز این جلسه ضمن ارائه گزارشی از نحوه عرضه مستقیم ماهیان گرمابی در بازارهای داخلی استان، گفت: میادین میوه و تره بار یکی از جایگاه های مهم و ویژه برای عرضه محصولات کشاورزی به شمار می روند و آبزیان به ویژه ماهیان گرمابی سهم چندانی در این بازارها ندارند.

نبی الله لجم اورک باقری، با بیان اینکه استان خوزستان علیرغم اینکه اولین تولید کننده ماهیان گرمابی است، اولین وارد کننده ماهیان دریایی نیز به شمار می رود افزود: سالانه ۱۱ هزار تن ماهی دریایی درجه ۳ و ۴ وارد بازارهای استان خوزستان می شود در حالی که کمترین قیمت ماهی درجه ۴ دو برابر قیمت تمام شده با کیفیت ترین گونه پرورشی ماهیان گرمابی استان است.

وی ادامه داد: بنا به دلایلی از ظرفیت بازارهای داخلی غافل شده ایم و اگر بتوانیم واردات ماهیان دریایی را با عرضه ماهیان گرمابی جایگزین کنیم بسیاری از مشکلات این حوزه قابل حل است.

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی یادآور شد: طی بازیدهای به عمل آمده، عرضه ماهیان گرمابی و پرورشی در شهرستان اهواز بهتر شده است اما در تعدادی از شهرهای شمالی استان و آبادان و خرمشهر در حالی که بزرگترین تولیدکنندگان ماهیان گرمابی محسوب می شوند اما مصرف آبزیان پرورشی (ماهیان گرمابی)  رضایت بخش نیست.

مدیر کل شیلات خوزستان، در ادامه خاطرنشان کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد خواص مصرف آبزیان، گسترش آموزش روش های پخت و پز ماهی اثر زیادی بر میزان مصرف آبزیان دارد و برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف ارتقای شاخص های مصرف آبزیان نیازمند اقدامات متنوع زیر ساختی، تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی، اطلاعاتی و ... در سطح منطقه ای است.

فتح اله ابوعلی، از برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در ۴ شهرستان بهبهان، ایذه، شوشتر و خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و بالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

وی مزایای عرضه داخلی آبزیان را تعادل بازار و قیمت ها دانست و یادآور شد: ماهیان گرمابی در شهرهای شمالی به صورت هفتگی با همکاری اداره کل شیلات خوزستان، توسط اتحادیه ها و تعاونی های آبزی پروری استان خوزستان در بازارهای نوروزی عرضه خواهد شد.

مدیر کل شیلات خوزستان، گفت: بهبود کیفیت و عرضه بهداشتی و متنوع آبزیان باید در ابعاد داخلی و برون مرزی برنامه ریزی شود و ساماندهی بازار ماهی مزایای زیادی را نصیب عرضه کننده و مصرف کننده می نماید و دستگاه های متولی باید نسبت به این امر همکاری کنند.

ابوعلی در رابطه با ساماندهی صادرات ماهیان گرمابی استان خوزستان اذعان داشت: بازاریابی و توسعه صادرات یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه آبزیان است و در حال مذاکره جهت صادرات محصولات شیلاتی به خارج از کشور هستیم.

این مقام مسئول در پایان افزود: احداث نمایشگاه دائمی عرضه آبزیان در استان خوزستان نیز در حال پیگیری است.

تصاویر مرتبط 

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۲۹
تعداد کلیک: ۴۴۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500