تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون سرمایه گذار جذب می کند
مدیرکل شیلات خوزستان، از مزایده پرورش 700 تن ماهی در قفس در دریاچه سد مارون واقع در شهرستان بهبهان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون نیازمند سرمایه گذار است.

 به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، در خصوص جزییات این فراخوان گفت: جلسات متعددی با  سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار و موافقت این دو دستگاه اجرایی اخذ و مطالعات لازم از طریق پژوهکشده آبزی پروری جنوب کشور انجام شده است.

وی افزود: طبق توافق های به عمل آمده فعلا مجوز پرورش 700 تن ماهی در قفس شامل (سه مزرعه با ظرفیت های 100، 200 و 400 تن) به مزایده گذاشته شده و نیازمند سرمایه گذار است.

مدیرکل شیلات خوزستان گونه های مورد پرورش در این قفس ها را ماهی کپور، ماهیان خاویاری و قزل آلای رنگین کمان عنوان کرد.

ابوعلی یادآور شد: با نصب و راه اندازی قفس ها شاهد اشتغال 70 نفر به صورت مستقیم و 140 نفر غیر مستقیم در منطقه خواهیم بود.

وی اهداف و مزیت های اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را استفاده بهینه از ظرفیت های آبی پشت سدهای استان، اشتغالزایی، افزایش تولید و سرانه مصرف آبزیان، سهولت کار نسبت به استخر های خاکی و بتونی، هزینه سرمایه گذاری کم تر و تولید بیشتر در واحد سطح برشمرد.

مدیر کل شیلات خوزستان، با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس  صنعت جدیدی است که نیازمند تخصص، توانایی مالی، مهارت و دانش کافی است، گفت:  پرورش ماهی در قفس  مانند هر کسب و کار دیگری دربرگیرنده الزامات، ظرفیت ها و فرصت هایی است که مدیریت این موارد می تواند ضامن موفقیت طرح باشد.

 

 

 

 

۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۵۱
تعداد کلیک: ۴۱۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500