تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

ممنوعیت صید ماهی شوریده در صیدگاه های خوزستان و بوشهر
مدیر کل شیلات خوزستان، از ممنوعیت صید ماهی شوریده از امروز سه شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰، در صیدگاه های استان خوزستان و بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی ضمن اعلام این خبر گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان، صدور مجوز صید ماهی شوریده از امروز سه شنبه ۱۷اسفندماه ۱۴۰۰ ممنوع و همچنین صید، حمل، تخلیه و بارگیری این گونه در کلیه صیدگاه ها و بنادر صیادی استان خوزستان و بوشهر از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدت یک ماه ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: این تصمیم، به دلیل آغاز فصل تخم‌ریزی این گونه ماهی با ارزش اتخاذ شده است تا به این ترتیب از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر با ارزش آبزیان جلوگیری شود.

ابوعلی ادامه داد: از دیگر اهداف این ممنوعیت، جلوگیری از انقراض این گونه ماهی با ارزش و همچنین تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان است و مالکین شناورهای صیادی موظفند در زمان ممنوعیت صید، نسبت به رعایت دستور العمل های مرتبط اهتمام ورزند.

مدیرکل شیلات خوزستان، با بیان اینکه ماهی شوریده یکی از ماهیان تجاری و با ارزش اقتصادی که تقاضا برای مصرف آن زیاد است و در سال‌های اخیر به علت صید بی رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر، با روند کاهشی رو به رو بوده است.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶
تعداد کلیک: ۳۷۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500