تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مصرف آبزیان در خوزستان به نسبت میانگین کشوری بسیار بیشتر است / جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان ایذه برگزار شد
مدیر کل شیلات خوزستان در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان ایذه در جمع خبرنگاران، گفت: مصرف آبزیان در خوزستان به نسبت میانگین کشوری بسیار بیشتر است و این میانگین در سطح شهرستان ها متفاوت است.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، افزود: ماهی به عنوان یکی از سالم ترین غذاهای انسان و منابع با ارزش، تامین پروتئین انسانی محسوب می شود و خوشبختانه در کشور ما به ویژه استان خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید و مصرف آبزیان وجود دارد.

وی اهداف برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ استفاده صحیح از منابع با ارزش پروتینی و غذای سالم و آشنایی مردم با انواع دستورالعمل های پخت آبزیان مطرح کرد.

ابوعلی در ادامه ایجاد فرهنگ مصرف برخی آبزیان که در یک شهرستان امکان پرورش آنها وجود ندارد را از دیگر اهداف جشنواره خواند و اظهار داشت: در این منطقه ماهیان گرمابی پرورش داده نمی شوند و باید به این شیوه از ظرفیت سایر مناطق که این ماهیان تولید می شوند استفاده نماییم.

مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه مصرف آبزیان در خوزستان به نسبت میانگین کشوری بسیار بیشتر است ابراز امیدواری کرد: این جشنواره ها در سایر شهرها نیز تداوم داشته باشد و موجب افزایش سرانه مصرف آبزیان در سطح استان شود.

در پایان جشنواره به منظور ایجاد انگیزه، هیئت داوران به غذاهای پخته شده امتیاز داده و به شرکت‌کنندگان برتر جوایز ارزنده ای اهدا شد.

تصاویر مرتبط 

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸
تعداد کلیک: ۳۹۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500