تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تفاهم نامه ۳ جانبه اداره کل شیلات خوزستان، فرمانداری بندر ماهشهر و شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی
تفاهم نامه همکاری ۳ جانبه اداره کل شیلات استان خوزستان، فرمانداری شهرستان بندرماهشهر و شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، طی نشستی تفاهم نامه عملیات لایروبی، ترمیم و بازسازی بندر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی(ره)، با حضور فتح اله ابوعلی، مدیر کل شیلات استان، فریدون بندری، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و محسن آتش زمزم، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی برگزار شد.

فتح اله ابوعلی، مدیر کل شیلات خوزستان، در این نشست ضمن برشمردن توانمندی های شیلاتی شهرستان بندر ماهشهر، بر ضرورت اجرای طرح های آبزی پروری و صیادی این شهرستان تاکید نمود.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان داشت: پروژه ۱۲ هزار هکتاری پرورش ماهیان دریایی در شهرستان ماهشهر و طرح های پرورش ماهی در قفس در خوریات جزو ظرفیت های مهم شیلاتی شهرستان ماهشهر محسوب می شوند که امیدواریم با هماهنگی و حمایت مسئولان محلی و استانی به زودی اجرایی شوند.

ابوعلی با اشاره به اینکه حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل ‌های آینده و اشتغال پایدار صیادان اهمیت دارد خواستار حمایت از طرح های بازسازی ذخایر دریایی با ساخت زیستگاه های مصنوعی و تقویت مراکز تکثیر ماهیان دریایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه، در صورت مساعدت و تامین اعتبار این صنایع با اجرای طرح های آبزی پروری و صید و صیادی، رونق تولید و اشتغال در شهرستان فراهم می شود.

در ادامه فریدون بندری، فرماندار شهرستان بندرماهشهر ابراز خرسندی کرد: ان شاالله در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن لایروبی و بهسازی بندر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) خواهیم بود، که یکی از خواسته ها و نیازهای دیرین شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر افزود: این پروژه ها شامل لایروبی، ترمیم و بازسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی(ره) و همچنین مرمت، تعمیر و نگهداری شبکه برق رسانی این دو بندرصیادی بوده که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات شورای راهبردی شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: یکی از مواهب الهی در بندرماهشهر وجود ظرفیت های متنوع شیلاتی و قرار گرفتن در کرانه‌های خلیج همیشه فارس بوده که در کنار آن حضور صنایع پتروشیمی بر ارزش این مواهب افزوده و این امر وظیفه ما را در استفاده بهینه از این منابع که ارزش افزوده فراوانی نصیب منطقه و کشور می نماید را دوچندان کرده است.

گفتنی است، در این نشست همتی، رئیس اداره فنی و عمرانی شیلات خوزستان، موسی حیدری، رئیس اداره شیلات شهرستان، عساکره رئیس اتحادیه های صیادی استان نیز حضور داشتند.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۲۷
تعداد کلیک: ۳۴۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500