تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رئیس اداره شیلات شهرستان مطرح کرد ؛ بهینه سازی ۱۰۰ درصدی مصرف آب در طرح پرورش متراکم ماهی بهبهان
رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان با اشاره به ضرورت مصرف بهینه ۱۰۰ درصدی آب در طرح های متراکم آبزیان گفت: 85 درصد آب تخصیصی پروژه 2000 تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان، به چرخه طبیعت باز می گردد و 15 درصد باقی مانده نیز به صورت غنی شده به سمت زمین های کشاورزی هدایت می شود.
 به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، پروژه 2000 تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان در اولین جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان در سال جاری در محل سالن جلسات فرمانداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان، در این جلسه در خصوص وضعیت فعالیت های آبزی پروری در شهرستان گفت: نیمی از تولیدات آبزی پروری استان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در بهبهان تامین می شوند و در حال حاضر 30 واحد پرورش ماهی فعال است.

شکاری، به مزایای مهم اجرای پروژه 2000 تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان اشاره نمود و گفت: این پروژه از حداقل میزان مصرف آب و بازگرداندن 85 درصد آب تخصیصی به چرخه طبیعت طراحی شده است و 15 درصد باقی مانده آب نیز به صورت تغلیظ شده و آبی بارور و غنی به سمت زمین های کشاورزی هدایت خواهد شد.

وی افزود: با عملیاتی شدن طرح اشتغال 360 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان، مهم ترین مشکل  شهرستان بهبهان در امر آبزی پروری را مقاومت سازمان آب و برق در تخصیص آب مطرح کرد و اذعان داشت: ۲ طرح پرورش ماهیان خاویاری بیش از 3 سال در فرایند تخصیص آب متوقف شده است.

شکاری ادامه داد: مزرعه ۳۰ هکتاری پرورش ماهیان گرمابی (مارون ماهی ) نیز به علت مشکلات آبی با تمام ظرفیت فعالیت نمی کند.

گفتنی است، در ادامه جلسه معاون برنامه ریزی فرماندار، اعضای شورای اشتغال شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه های مربوطه نظرات خود را در خصوص این پروژه اعلام نمودند و مصوب شد جهت بررسی مسائل فنی و تخصصی جلسه ویژه تشکیل شود.   


۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۵۸
تعداد کلیک: ۳۵۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500