تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تفاهم نامه ماهیگیری ورزشی در آبادان امضا شد
رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان آبادان به همراه رئیس کمیته ماهیگیری این شهرستان با حضور در اداره کل شیلات خوزستان تفاهم نامه همکاری دوجانبه را با فتح اله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، مرتضی قربانی، رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان آبادان در این جلسه

مهمترین هدف انعقاد تفاهم نامه را استفاده کمیته ماهیگیری از ظرفیت های آبی شهرستان آبادان ( رودخانه بهمنشیر، بنادر و ... ) عنوان و خاطرنشان کرد: این نقطه عطفی است که برای نخستین بار ماهیگیری ورزشی در استان خوزستان به رسمیت شناخته شد و امیدواریم سایر شهرها نیز به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان آبادان، از عضویت انجمن ماهیگیری ایران در فدراسیون جهانی طی هفته های اخیر خبر داد و گفت: به زودی تیم ماهیگیری شهرستان آبادان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام و نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی جهان اعزام خواهند شد.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان نیز در ادامه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ماه مبارک رمضان، این همکاری مشترک را گام مثبتی در راستای بهره مندی از ظرفیت بنادر شهرستان آبادان، رودخانه های بهمنشیر و اروند در اجرای فعالیت های ورزشی دانست که منجر به استفاده بهتر از منابع و پتانسیل های موجود خواهد شد.

ابوعلی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: ماهیگیری به معنای واقعی  یک ورزش همگانی محسوب می شود که محدودیت سنی و جنسی ندارد و در فصول مختلف سال نیز جنبه توریستی و گردشگری پیدا می کند.

وی افزود: ماهیگیری تفریحی در زمره ورزش های بسیار پرطرفدار و محبوب به شمار می رود، که کمک شایانی به رفع بیماری های عصبی همچون افسردگی، استرس و موجب آرامش روح و جسم می شود.

مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه تاکید کرد: ماهیگیری تفریحی نیازمند آموزش اصولی است، به ویژه در رابطه با استفاده از وسایل استاندارد صید و رعایت ممنوعیت ها در زمان و موقعیت هایی که رهاسازی ماهیان به منظور حفظ ذخایر آبزیان صورت گرفته است.

گفتنی است، علی دانش مهر، معاون صید و بنادر ماهیگیری، مرتضی سوری، سرپرست آبزی پروری، بهرام گندمی، رئیس گروه ترویج شیلات استان و محمد کمال ابراهیمی رئیس گروه مدیریت بنادر ماهیگیری شیلات استان و پریا درویشی کارشناس بنادر و نایب رئیس کمیته ماهیگیری ورزشی نیز در این جلسه حضور داشتند و در بخش های مختلف به بیان نظرات و دیدگاه هایشان در اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه پرداختند.  

تصاویر مرتبط

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱
تعداد کلیک: ۴۳۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500