تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

ضرورت برگزاری کارگاه های مدیریت کم آبی برای آبزی پروران
رئیس اداره شیلات شهرستان دشت آزادگان برگزاری کارگاه های آموزشی – ترویجی در راستای حفظ تولیدات آبزی پروری در مدیریت کم آبی به ویژه در شهرستان دشت آزادگان را باتوجه به شرایط اقلیمی ضروری خواند.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، سید علی خراسانی نسب، رئیس اداره شیلات شهرستان دشت آزادگان، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان، تعداد مزارع مجاز شهرستان را 24 مزرعه در سطحی به مساحت 320 هکتار مطرح کرد.

رئیس اداره شیلات دشت آزادگان برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی در راستای حفظ تولیدات آبزی پروری در مدیریت کم آبی به ویژه در شهرستان دشت آزادگان را باتوجه به شرایط اقلیمی ضروری خواند و گفت: در سال جاری دوره های مدیریت کیفیت آب و دوره مبارزه با بیماری ها برگزار شده است که بازخوردهای مثبتی از سوی بهره برداران به همراه داشته است.

خراسانی نسب به نوع فعالیت مرکز تکثیر و پرورش ماهیان بومی سوسنگرد اشاره نمود و افزود: بازسازی ذخایر آبی استان، رهاسازی بچه ماهیان انگشت قد جهت جلوگیری از انقراض نسل این ماهیان، ایجاد اشتغال پایدار تالاب نشینان و جوامع روستایی- محلی، کشت توام با کپورماهیان در استخرهای خاکی و ایجاد تنوع گونه ای مهم ترین اهداف و برنامه های این مرکز است.

وی ادامه داد: به صورت مستقیم و غیر مستقیم 300 نفر در شهرستان به صورت کارآمد به فعالیت آبزی پروری مشغول هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر محدودیت های منابع آبی در میزان تولیدات آبزی پروری شهرستان اظهار داشت: کم شدن بارندگی ها و کاهش ورودی رودخانه کرخه به خصوص در مناطق پایین دست نیسان، رُفیع و بُستان میزان تولیدات آبزی پروری را تحت تاثیر قرار می دهد.   

به گفته خراسانی نسب کاهش کیفیت و بالارفتن شوری آب باعث افزایش مصرف انرژی جهت تنظیم فعالیت های حیاتی در ماهی، کاهش وزن ماهی، افزایش هزینه تمام شده و کاهش سوددهی مزارع می شود.

 

           

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۱۸
تعداد کلیک: ۳۷۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500