تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

با حضور مسئولان اجرایی، محققان و تولید کنندگان ؛ ششمین کاروان ترویجی پیشگیری از بیماری لکه سفید در میگو به خوزستان رسید
ششمین کاروان ترویجی ارتقا بهره وری کشاورزی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری لکه سفید در میگو به صورت همزمان در خوزستان و 4 استان دیگر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، با توجه به بروز بیماری لکه سفید میگو در برخی استان ها و احتمال گسترش و نیز لزوم انتقال دانش در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری، ششمین کاروان ترویجی ارتقا بهره وری کشاورزی در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان پیرامون مدیریت پیشگیری از بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو برگزار شد.

این جلسه با حضور علی اصغر پالوج نماینده موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات خوزستان، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، سرپرست معاونت آبزی پروری و رئیس گروه ترویج اداره کل شیلات استان، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران اداره کل دامپزشکی استان، محققان، کارشناسان و پرورش دهندگان در اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان تشکیل شد.

این کاروان هم اندیشی جهت انتقال دانش، فناوری و یافته های پژوهشی و با هدف افزایش ضریب نفوذ دانش، تبادل اطلاعات با کارشناسان و بهره برداران، احصای مشکلات دانشی و ارایه توصیه های فنی با تاکید بر بیماری لکه سفید میگو بوده است.

علی اصغر پالوج نماینده موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: این کاروان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و پرورش دهندگان میگو است که در قالب آن استانهای فعال در پرورش میگو به صورت همزمان در ارتباط با مسئولان اجرایی موانع و مشکلات خود را بررسی می‌کنند.

در ادامه جلسه فتح الله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان در رابطه با روند رو به رشد تولید و پرورش میگو در استان و توسعه طرح های نرسری در سال جاری مطالبی بیان نمودند.

در بخش پایانی تولیدکنندگان و پرورش دهندگان میگو مسائل و مشکلات خود را در این راستا بیان و مدیران و محققان حاضر  پاسخ های لازم را مطرح و بر تداوم اجرای فعالیت های ترویجی تاکید نمودند.

۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۱۱
تعداد کلیک: ۳۷۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500