تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان : توسعه شیلات بهترین اقدام در راستای تحقق شعار سال است/ امضای قرارداد مشارکت در تولید ماهیان دریایی بین پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور و شرکت اقتصادی صادرات آبزیان جلگه کارون
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در مراسم امضای قرارداد مشارکت در تولید ماهیان دریایی بین پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور و شرکت اقتصادی صادرات آبزیان جلگه کارون با اشاره به شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: رشد و توسعه بخش شیلات و آبزیان جزو بهترین اقدامات در راستای تحقق این شعار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد 1401 مراسم امضای قرارداد مشارکت در تولید ماهیان دریایی بین پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور و شرکت اقتصادی صادرات آبزیان جلگه کارون با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر کل شیلات خوزستان و رییس پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور در محل ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ابتدا ضمن خیر مقدم به آقایان خیام معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور و دیگر همراهان و سپاسگزاری از زحمات شبانه روزی همکاران در بخش شیلات، پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور و جهاد کشاورزی استان گفت: آمار ارائه شده در بحث تولیدات شیلات حدوداً ۱۴۰ هزار تن در استان است که با توجه به وضعیت و پتانسیل مثبت موجود در استان، این آمار می تواند به یک میلیون تن افزایش پیدا کند.

فتوحی در ادامه با اشاره به شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: رشد و توسعه بخش شیلات و آبزیان جزو بهترین اقدامات در راستای تحقق این شعار است.

وی یادآور شد: کمک به رونق بخش شیلات نقش موثری در رونق اقتصادی استان و کشور خواهد داشت.

معاون استاندار بیان کرد: فعالیت بخش خصوصی در راستای فروش محصولات شیلات در کشورهای حوزه ی خلیج فارس می تواند تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

آقارضا فتوحی با اشاره به اهمیت بخش اقتصاد دریا در دنیا گفت: باید با ارتقا بخش شیلات و آبزی پروری، همچنین توسعه ی زیرساخت های لازم پیشرفت های اقتصادی در حوزه ی جهانی را فراهم نماییم.

وی افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار، سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان با سازمان برنامه و بودجه می توانیم کمک شایان توجهی به این حوزه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه ی نخیلات و تولید خرمای استان، از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست در بحث تولید و رونق صادرات این محصول مهم و رقابت جهانی به استان خوزستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

فتوحی گفت: کلیه اقدامات انجام شده باید براساس استنادات اقتصادی باشد و توقع داریم بهره وری و ترویج آموزش کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تا از هدر رفت این علم و تجارب ارزشمند جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان حدود بیست درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است و بخشی از امنیت غذایی کشور را تامین می کند، از مسئولان خواست با کمک بیشتر در حوزه های شیلات و آبزی پروری، کشاورزی و باغبانی، محصولات زراعی و دارویی باعث رونق همه جانبه ی این استان در بخش های اقتصادی شوند.

گفتنی است، پیش از این مراسم نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی و محققان و کارشناسان  دستاورد پروژه دانش بنیان و تحول ساز مولدسازی و تکثیر ماهی باس دریایی آسیایی در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره)  رونمایی شد  و از بخش های مختلف ایستگاه تحقیقاتی بازدید به عمل آمد. 

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۲۳
تعداد کلیک: ۳۳۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500