تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان : صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد شد
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای استان خوزستان از امروز پنجشنبه (20 مرداد 1401) تا اطلاع ثانوی آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فتح الله ابوعلی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان برای شناورهای استان خوزستان از امروز پنجشنبه (20 مرداد 1401) تا اطلاع ثانوی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع اعلام می شود.

ابوعلی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود افزود: مجوز صید فقط برای لنج های صیادی در 4 شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان 7 روز و قایق های هندیجان 7 روزه صادر می شود و همچنین صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه  بحرکان ممنوع اعلام می شود.

وی رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای تمام خدمه و شناورها و اندازه چشمه بدنه تور 50 میلیمتر توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو را ضروری  خواند.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

ابوعلی یادآور شد: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در فرم های مرتبط به صورت تمام شماری هر 3 روز یکبار به معاونت صید استان اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: یگان حفاظت منابع، مدیران شیلات شهرستان ها، کلیه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۱
تعداد کلیک: ۳۷۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500