تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رهاسازی ۶ میلیون و 430 هزار بچه ماهی در منابع آبی خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در پنج ماه امسال ۶ میلیون و 430 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و برکه‌ها به منظور بهبود ذخایر آبزیان و حفاظت از اشتغال صیادان بومی رهاسازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فتح‌الله ابوعلی با اشاره به رهاسازی ماهی در منابع آبی خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ میلیون و 430 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب‌ها، رودخانه‌ها، برکه‌ها به منظور بهبود ذخایر آبزیان و حفاظت از اشتغال صیادان بومی رهاسازی شده است.

وی افزود: ماهیان رهاسازی شده از گونه‌های بومی شیربت، برزم، عنزه، گطان و بنی بوده و این عملیات با نظارت کارشناسان شیلات و محیط زیست استان صورت گرفته است.

ابوعلی تصریح کرد: میزان رهاسازی ماهی در سال گذشته ۹ میلیون و ۶۰۶ هزار قطعه و در سال جاری ۶ میلیون و430 هزار قطعه بوده است که طی ۲ سال در مجموع بیش از ۱۶ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: این طرح سالانه با هدف بازسازی ذخایر آبزیان، حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آن ها، رونق صنعت توریسم، گردشگری و ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهرها اجرایی می شود.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۰
تعداد کلیک: ۲۸۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500