تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی در رودخانه بهمنشیر
مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی گونه بنی و برزم در رودخانه بهمنشیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان فتح الله ابوعلی با اعلام این خبر گفت: با حضور نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مسئولان منطقه یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی گونه بنی و برزم در رودخانه بهمنشیر رهاسازی شد.

وی یکی از وظایف شیلات کشور و استان خوزستان را بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و منابع آبهای داخلی مطرح کرد و گفت: سالانه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بچه ماهیان مورد نیاز برای بازسازی ذخایر آبزیان استان از طریق 2 مرکز تکثیر ماهیان بومی در داخل استان تامین می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان اهداف مهم رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی استان را حفظ و بازسازی ذخایر، تامین پروتئین و امنیت غذایی، اشتغالزایی و پایداری معیشت جوامع محلی دانست و یادآور شد: پیرو تفاهم نامه همکاری با هیئت ورزش های همگانی در شهرستان آبادان تداوم این طرح به ویژه در مناطق ساحلی به توسعه گردشگری و ماهیگیری تفریحی در منطقه کمک شایان توجهی می کند.

ابوعلی در ادامه عمده دلایل کاهش ماهیان بومی را صید بی رویه و غیر مجاز، استفاده از روش های صید مخرب و غیر استاندارد از جمله الکتروشوکرها و سموم در تالاب ها و رودخانه ها از سوی برخی صیادان و افراد سودجو برشمرد.

 

۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۹
تعداد کلیک: ۳۵۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500