تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

افتتاح کانال های آبرسان فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون
مدیرکل شیلات خوزستان در حاشیه مراسم افتتاح کانال های آبرسان فرعی فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان در شهرستان کارون گفت: سال ۱۴۰۳ فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، این مراسم با حضور مجتبی یوسفی نماینده حوزه انتخابیه در مجلس، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

فتح الله ابوعلی در این رابطه افزود: فاز اول این طرح در دهه هشتاد به بهره برداری رسید و فاز دوم نیز در دهه ۹۰ با واگذاری ها شروع شده و به دلیل برخی مشکلات تاکنون به بهره‌ برداری نرسیده است.

وی بیان کرد: طی چند سال گذشته با حمایت مسئولان استانی به ویژه استاندار محترم و معاونت محترم اقتصادی و مجتبی یوسفی نماینده محترم حوزه انتخابیه با تامین اعتبارات و تسهیلات عمرانی روند کار به سمت اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه پیش رفته است‌.

ابوعلی میزان تولیدات ماهیان گرمابی در فاز ۲ این مجتمع را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال اعلام کرد و یادآور شد: زیرساخت های این مجتمع ظرف امسال تا سال آینده تکمیل و برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: دو کانال فرعی آبرسان این طرح که جزو زیرساخت ها محسوب می شوند و با هزینه پرورش دهندگان و سرمایه گذاران احداث شده و معادل ۵۰ درصد کل سطح فاز دوم طرح آزادگان است.

این مقام مسئول با اشاره به مدت زمان تکمیل مزارع مجتمع گفت: با حمایت بنیاد برکت تسهیلات لازم جهت احداث مزارع تامین شده است و سال ۱۴۰۳ فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری می رسد.

۲۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۳۸
تعداد کلیک: ۲۵۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500