تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

صید میگوی پرورشی از مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان ، دکتر مغینمی گفت : صید میگوی پرورشی گونه وانامی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان از اوایل مهر ماه آغاز گردید و همچنان ادامه دارد . مدیر کل شیلات خوزستان افزود : از مجموع 56 مزرعه پرورش میگو با سطح زیر کشت 660 هکتار تاکنون 150 تن میگو برداشت شده است و پیش بینی می شود از این مزارع جمعاً 400 تن میگو برداشت شود .
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان ، دکتر مغینمی گفت : صید میگوی پرورشی گونه وانامی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان از اوایل مهر ماه آغاز گردید و همچنان ادامه دارد . 
مدیر کل شیلات خوزستان افزود : از مجموع 56 مزرعه پرورش میگو با سطح زیر کشت 660 هکتار تاکنون 150 تن میگو برداشت شده است و پیش بینی 
می شود از این مزارع جمعاً 400 تن میگو برداشت شود . 
وی افزود : در سالهای گذشته با بروز بیماری لکه سفید در میگوی گونه ایندیکوس که منجر به بررسی امکان جایگزینی سایر گونه های میگو از طریق مطالعات وسیع کاربردی در شیلات خوزستان گردید ، کارشناسان شیلات و مرکز تحقیقات آبزی پروری گونه وانامی را نسبت به گونه های دیگر در برابر بیماری و تغییرات دما مقاومتر دانسته و این گونه امسال برای نخستین بار در سطح 660 هکتار در چوئبده آبادان با مشارکت و استقبال کم نظیر پرورش دهندگان میگو زیر کشت رفت . 
دکتر مغینمی اضافه کرد : به منظور فرآوری و بسته بندی میگوهای پرورشی ، 5 کارخانه عمل آوری و بسته بندی در چوئبده آبادان آماده و مشغول به کار شده است .
قابل ذکر است فعالیت مجدد مزارع و احیاء این صنعت با هدایت ستاد میگو و با مسئولیت ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و مشارکت مرکز تحقیقات آبزی پروری جنوب کشور ، سازمان دامپزشکی ، بهره برداران و دیگر دستگاههای مرتبط با موضوع انجام گرفته است . 
۲۴ مهر ۱۳۸۷ ۲۳:۴۲
تعداد کلیک: ۲,۱۹۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500