تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

در نشست رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار خوزستان مطرح شد ؛ آبزی‌پروری در خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است/ ضرورت تشکیل شورای عالی شیلات در خوزستان
رئیس سازمان شیلات از استاندار خوزستان درخواست کرد تا با تشکیل شورای عالی شیلات در استان به مشکلات پیش روی تولید رسیدگی و نسبت به رفع موانع اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، شامگاه چهارشنبه ۲۷مهرماه ۱۴۰۱، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه ۲ تن از معاونین، مدیراموراستان ها، مدیرکل شیلات خوزستان، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور با صادق خلیلیان استاندار خوزستان در محل استانداری دیدار و گفتگو کردند و در این جلسه برنامه های راهبردی شیلات خوزستان مطرح و مهمترین مشکلات این صنعت در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان شیلات ایران در آغاز این جلسه گفت: شیلات صنعت رو به رشد دنیاست پروتئین ماهی ۴۹ درصد تجارت پروتئین دنیا رادر اختیار دارد که این امر نشان از جایگاه ویژه شیلات و محصولات شیلاتی در سبد امنیت غذایی دنیا است.

حسینی افزود: علیرغم ادعای مصرف آب زیاد در آبزی پروری، براساس گزارش فائو در بین پروتئین ها، کم مصرف ترین پروتئین از نظر مصرف آب و سالم ترین پروتئین از نظر محیط زیست است.

معاون وزیر در زمینه صادرات محصولات شیلاتی به توافق اخیر وزیر محترم جهاد کشاورزی با چین اشاره نمود و تصریح کرد: این فرصت مغتنمی است که به صورت مستقیم محصولات شیلاتی به چین صادر شود و امیدواریم ظرف چند هفته آینده بحث ریجستری با روسیه هم به نتیجه برسد .

رئیس سازمان شیلات از استاندار خوزستان درخواست کرد تا با تشکیل شورای عالی شیلات در استان به مشکلات پیش روی تولید رسیدگی و نسبت به رفع موانع اقدام کند.

استاندار خوزستان در ادامه این نشست گفت: آبزی‌پروری و افزایش تولید آن در خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خلیلیان با اشاره به تولید ماهی در قفس بیان کرد: تولید ماهی در قفس در خوزستان ظرفیت بسیار خوبی است و این کار قابلیت اجرا در آب‌های پشت‌سد‌های استان و آب‌های ساحلی را دارد.

وی با اشاره به فعالیت های صید و صیادی در استان خوزستان، بر توسعه، تکمیل، تجهیز و لایروبی بنادر صیادی تاکید کرد.

استاندارخوزستان با بیان اینکه خوزستان می‌تواند بخشی از نیاز‌های کشور را در زمینه آبزی پروری برطرف کند، تشکیل کارگروهی متشکل از کلیه دستگاه های مرتبط با فعالیت های شیلات به ویژه در زمینه طرح پرورش ماهی در قفس و ایجاد تنوع گونه ای به منظور بررسی کارشناسی این پروژه ها و رفع موانع موجود را ضروری دانست.

 

۲۷ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰
تعداد کلیک: ۲۸۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500