تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی : صادرات شیلات به ۳ کشور تسهیل شود/ بازار شیلات نیرو محرکه تولید است
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، سیدحسین حسینی ظهر امروز پنجشنبه در آیین برداشت ماهی باس دریایی از ۳ مزرعه پژوهشی آبادان که در سینما مهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبادان پتانسیل زیادی در زمینه شیلات دارد.
وی با تاکید بر اینکه موضوع امنیت پایدار و خود اتکایی در حوزه غذا یکی از موضوعات مهم کشور با توجه به جمعیت محسوب می شود افزود: ایران در حالی که با کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کند ولی فعالیت‌ها نشان از این است که آبزی پروری برای پیشرفت در حوزه غذایی یک موضوع مهم به شمار می‌رود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: خوزستان در حوزه تولید غذا می‌تواند سهم بسیار به سزایی داشته باشد و این امر فرصتی برای توسعه شیلات است.
حسینی تاکید کرد: سواحل دریایی ورودخانه‌های مستعد نشان از آینده روشن خوزستان در حوزه آبزی پروری است و طبق شاخص‌های جهانی شرایط لازم برای خوزستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه تحقیق و پژوهش وجود دارد، افزود: دانش بنیان کردن صنعت در پروژه هایی همچون شیلات بی شک یک شرایط مناسب برای توسعه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: آبزی پروری در کنار نخیلات یک ظرفیت خوبی برای توسعه و عمرانی منطقه است، بازار شیلات نیرو محرکه تولید است و نیاز داریم تا اطلاعات آبزی پروری این استان به سایر کشور به اشتراک گذاشته شود.
حسینی افزود: دیپلماسی فعال وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت صمت و وزارت خارجه سبب شده تا اتفاقات خوبی به ویژه در بازارهای چین و روسیه رخ دهد؛ البته بازارعراق برای ما مهم است و باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط صادرات شیلات به این کشورها تسهیل شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: تفکر جهادی در مقاطع مختلف کشور به کمک نظام جمهوری اسلامی ایران آمده و همین تحول در بخش غذا باید پای کار بیاید.
حسینی ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک کشور در حال توسعه و تولید محور داشته باشیم، برای تحقق این مهم باید یک روستای تولیدمحور وجود داشته باشد که پتانسیل و ظرفیت های شیلاتی استان خوزستان در اقصی نقاط استان شناسایی و بکارگرفته شوند.
وی به چشم انداز برنامه تحولی و تولید ۲ برابری تولیدپروتین آبزیان در صنعت شیلات کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ذخایر تحت فشار صید باید به سمت حوزه آبزی پروری پیش روی کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران در پایان وضعیت سرانه مصرف آبزیان در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوزستان بالاترین میانگین مصرف آبزیان را دارد که می تواند در کل کشور تجربه آبزی مصرفی را توسعه دهد.

گفتنی است، این مراسم با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس آقایان مختار و محفوظی، امام جمعه آبادان، مدیرکل شیلات خوزستان، معا‌ن فرماندار رئیس اتاق بازرگانی آبادان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

۲۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۵۰
تعداد کلیک: ۲۹۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500