تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رئیس سازمان شیلات ایران : پیگیری مشکلات شیلات از طریق وزارت نیرو و سازمان محیط زیست / خوزستان پیشرو در سرانه مصرف آبزیان است
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید براستاندارد سازی تولیدات آبزی پروری جهت توسعه صادرات گفت: خوزستان پیشرو در سرانه مصرف آبزیان است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در اولین روز از سفر 3 روزه خود به استان خوزستان با هیئت همراه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مرکز تکثیر و پرروش آبزیان و مزرعه متراکم پرورش ماهی گرمابی در شهرستان شوشتر بازدید کرد.

در ادامه این بازدید نشستی با حضور اتحادیه های آبزی پروری و پرورش دهندگان برگزار شد و رئیس سازمان شیلات ایران پس از طرح موضوعات و مشکلات توسط تعدادی از تولیدکنندگان دستورات و تصیمات لازم به منظور حل این مشکلات را اتخاذ کردند.

رئیس سازمان شیلات ایران در این نشست بابیان اینکه خوزستان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور است گفت: استان خوزستان از کلکسیون پرورش آبزیان برخوردار است و مدیریت کلان استان باید پای کار بیاید و بر ضرورت حضور نمایندگان آبزی پروران استان در جلسات تهران تاکید کرد.

حسینی افزود: اگر ما بخواهیم یک کشور در حال توسعه و تولید محور داشته باشیم، برای تحقق این مهم باید یک روستای تولیدمحور وجود داشته باشد که پتانسیل و ظرفیت های شیلاتی استان خوزستان در اقصی نقاط استان شناسایی و بکارگرفته شوند.

معاون وزیر ادامه داد: درگاه صدور مجوز، مقررات زدایی ها و رفع موانع تولید در سامانه نظام مهندسی کشاورزی و ستاک قابل عرضه است و بسیاری از موانع کمتر شده است و تسهیلگیری سایر مجوزها و حذف بروکراسی ها نیز از طریق وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست به جد در حال پیگیری است و رایزنی در خصوص اصلاح قوانین و مقررات در حوزه آبزی پروری با همکاری نمایندگان مجلس در حال انجام است.
وی با بیان اینکه صادرات و تقویت بازار داخلی با دیپلماسی فعال در وزارت جهادکشاورزی در دستور کار است، از صادرات مستقیم محصولات آبزی به بازار بزرگ چین خبر داد و گفت: پیرو تفاهم نامه اخیر وزارت جهادکشاورزی با وزیر کشاورزی کشور روسیه منعقد شد امکان راهیابی ترکیب گونه ای پرورشی آبزیان و صید دریایی به صورت مستقیم به بازار این منطقه فراهم شده است و ظرف یک ماه آینده بازدید سازمان دامپزشکی کشور روسیه به ایران برای ریجستری کردن صادرات صورت می گیرد که شرکت های تولید کننده و فرآوری کننده بتوانند به این بازار دستیابی پیدا کنند.

حسینی با تاکید براستاندارد سازی تولیدات آبزی پروری جهت توسعه صادرات عنوان کرد: خوزستان پیشرو در سرانه مصرف آبزیان است.

تصاویر مرتبط

۲۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۳۰
تعداد کلیک: ۲۶۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500