تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

در نشست شورای معاونین سازمان شیلات ایران بررسی شد ؛ راهکارهای اجرایی شدن سند توسعه شیلات خوزستان
بیست و پنجمین جلسه شورای معاونین سازمان شیلات ایران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات، معاونین و مدیران کل ستادی، مدیرکل شیلات خوزستان و حضور مجازی مدیران کل شیلات استان های ساحلی و آبهای داخلی با دستور کار بررسی راهکارهای اجرایی سند توسعه شیلات خوزستان و گزارش برپایی نمایشگاه بین المللی شیلات در محل سالن جلسات سازمان شیلات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ادره کل شیلات خوزستان، در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین فتاحی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان شیلات طی سخنانی به تبیین آثار سوء گناه بر رفتار و عمکلرد انسان پرداخت و خواستار اجتناب از گناه در رفتار و اعمال شد.
در ادامه بر اساس دستور جلسه، ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان خلاصه ای از گزارش مهندسین مشاور را ارائه نمود.
وی در این گزارش به وضعیت موجود استان اشاره کرده و به موضوعاتی از جمله منابع آب های داخلی، صید و صیادی، تولید و مصرف آبزیان، بازار آبزیان، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، فرآوری و صنایع جانبی و در نهایت چالش های پیش رو صنعت شیلات و پیشنهادهایی جهت تحقق برنامه های ارائه شده را بیان نمود.
پس از ارائه گزارش مدیرکل شیلات خوزستان، رجبعلی قربانزاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات خواستار ارائه سند توسعه استان در قالب کمی و یک برنامه پنج ساله شد و مهدی شکوری معاون توسعه آبزی پروری دقت بیشتر به محدودیت های آبی استان و نگاه جدی به کشت متراکم و استفاده از گونه های جدید جهت تحقق اجرایی برنامه استان را متذکر شد.
همچنین سید مصطفی بهشتیان معاون صید و بنادر ماهیگیری با اشاره به عدم تبیین گام های اجرایی سند، آن را نیازمند دستورالعمل اجرایی دانست.
شهریار رستمی سرپرست معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع نیز جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را برای موفقیت این طرح ضروری دانست و برنقش زنجیره ارزش در موفقیت این طرح تاکید نمود.
در بخش دیگری از این نشست سید حسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ضمن عرض تسلیت برای واقعه تاسف بار حرم مطهر شاه چراغ (ع) و حوادث اخیر، برای خانواده های محترم شهدای این حوادث از خداوند طلب صبر و اجر نمود و در ادامه در خصوص گزارش ارائه شده گفت: استان خوزستان استان بسیار مهم و شیلات از اولویت های نخست آن است.
وی ضمن اشاره به بازدید سه روزه خود از استان خوزستان، دغدغه استاندار، نمایندگان و مسئولان استان را بیان نمود و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با رویکرد عملی به فعالیت شیلاتی مشکلات استان را کاهش دهیم.
حسینی خواستار هدف گذاری در گزارش ها به خصوص سند توسعه استان شد و ارائه مباحث فنی و الزامات را مستقل از ارائه گزارش، ضرروی دانست.
رییس سازمان شیلات خاطرنشان کرد: لازم است در شورای عالی راهبری استان خوزستان نقش اصلی خود در رفع محرومیت استان با محوریت فعالیت های شیلاتی را مطالبه نماییم.
وی ضمن تاکید براستفاده از امکانات و ظرفیت های تمام بخش های متولی و دست اندرکار، نگاه جدی به استفاده از منابع آبی تایید شده استان برای ماهیدار کردن و ایجاد اشتغال و بالا بردن مصرف سرانه و همچنین استفاده از مکانیزاسیون در تولید را متذکر شد.
در ادامه و در راستای دستور کار دوم جلسه ناصر سلطان محمدی مشاور رییس سازمان در امور نمایشگاه ها گزارشی از برپایی نمایشگاه طی سنوات گذشته و وضعیت نمایشگاه پیش رو ارائه کرد و گفت: این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 70 درصد بیشتر و در قالب دو سالن با یکصد و دوازده شرکت در فضای مفید 4600 متر برگزار می شود و از ویژگی آن حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان است.
در پایان رییس سازمان شیلات ایران ضمن ارائه رهنمودهایی در مورد برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه خواستار برگزاری نمایشگاهی شایسته و در خور فعالیت های شیلات شد و تصریح کرد: در این نمایشگاه باید آثار عملی و قابل سنجش ارائه شود به طوری که باعث رونق کسب و کار فعالان در حوزه شیلات شود.
وی همچنین بر ضرورت توجه به فرهنگ سازی آبزیان در این نمایشگاه از طریق برگزاری جشنواره طبخ غذاهای دریایی به عنوان گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان تاکید کرد.

۱۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵
تعداد کلیک: ۳۸۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500