تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

معاون عمرانی استاندار خوزستان : ساماندهی جایگاه ها، سوخت رسانی به شناورها را تسهیل می کند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ساماندهی جایگاه های سوخت در اسکله ها را یکی از اقدامات مهم و فوری دانست و افزود: این ساماندهی موجب سهولت سوخت رسانی به شناورهای صیادی و رفاه حال صیادان می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، جلسه کمیته ساماندهی سواحل به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در بندرامام خمینی(ره) محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با حضور فرمانداران شهر های ساحلی، مدیران کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.
در این جلسه از موضوعات مورد بحث می توان به پیگیری مصوبات جلسات گذشته، ساماندهی جایگاه های سوخت سواحل، ساماندهی شناورهای فاقد هویت و اسکله ها و بنادر شیلاتی اشاره کرد.
در این نشست محمد خانچی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار نفر از هم استانی های ما در شهرهای ساحلی زندگی می کنند. سواحل را یکی از فرصت های مهم اقتصادی دانست که با مدیریت درست منشا برکات فراوانی در حوزه های مختلف همچون اقتصاد و گردشگری خواهد شد.
وی با تاکید به نقش سواحل در جذب توریست، سهم خوزستان را در جذب توریست و تورهای تفریحی حدود صفر دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کمک اداره بنادر نسبت به توسعه گردشگری دریایی جدیت لازم را بکار گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: سازمان ورزش و جوانان هم می تواند در توسعه ورزش های دریایی در سواحل دریایی با هماهنگی دستگاه های مرتبط کمر همت ببندد .
خانچی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود 3 هزار و 800 شناور فاقد هویت، تسریع در ساماندهی شناورها را یکی از الزامات مهم مدیریت بنادر دانست و از اداره شیلات خواست که در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورد.
وی به لزوم اجرایی شدن مطالعات سیستم یکپارچه مناطق ساحلی اشاره کرد و افزود: پیاده سازی Iczm  (مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی) موجب توسعه پایدار در ۱۱۸۶ کیلومتر مرز ساحلی استان با در نظرگیری زیست محیطی و پدافندی و امنیتی خواهد بود.
وی در پایان ساماندهی جایگاه های سوخت در اسکله ها را یکی از اقدامات مهم و فوری دانست و افزود: این ساماندهی موجب سهولت سوخت رسانی به شناورهای صیادی و رفاه حال صیادان می شود.
براساس این گزارش، تجهیز بنادراستان به قایق های آتش نشان از طریق رایزنی استانداری خوزستان با وزارت جهاد کشاورزی، لایروبی بندر سجافی و مطالعات جهت احداث پارکینگ این بندر و تکمیل فازاول بندر صیادی بحرکان هندیجان تا پایان بهمن ماه سال جاری از دیگر مصوبات این نشست بود.

 
۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۱۷
تعداد کلیک: ۲۷۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500