تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

دعوت شیلات خوزستان از سرمایه گذاران/ 50 درصد تجارت پروتئین دنیا از صنعت شیلات تامین می شود
مدیر کل شیلات خوزستان در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار شبکه سلامت با بیان اینکه از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت می شود، ادامه داد: استان خوزستان در زمینه پرورش ماهی و میگو، آبزی پروری در آبهای شور و نامتعارف از ظرفیت های بسیار متنوع و فراوانی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوستان فتح الله ابوعلی عنوان کرد: براساس آمارهای رسمی 50 درصد تجارت پروتئین دنیا از صنعت شیلات تامین می شود و این مهم جایگاه خوب شیلات را در بعد تولیدات اقتصادی کشور نشان می دهد.

وی به اهمیت مصرف آبزیان در سبد غذایی اشاره کرد و گفت: آبزیان به عنوان یک منبع مهم تولید پروتئین نقش پررنگی در ایجاد امنیت غذایی ایجاد می کنند.

به گفته ابوعلی در فعالیت های شیلاتی کمترین آلایندگی زیست محیطی ناشی از تولید پروتیئن ها و کمترین هدررفت آب وجود دارد.

مدیر کل شیلات خوزستان در رابطه با سرمایه گذاری در این زمینه یادآور شد: طی چند سال اخیر بحث سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به ویژه شیلات به لحاظ تقویت بازارهای جهانی و داخلی رشد کرده و مورد توجه قرار گرفته است.

ابوعلی با بیان اینکه از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت می شود، ادامه داد: استان خوزستان در زمینه پرورش ماهی و میگو، آبزی پروری در آبهای شور و نامتعارف از ظرفیت های بسیار متنوع و فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه  طرح های مطالعاتی مفصلی در حوزه سواحل دست نخورده است خواستار مراجعه سرمایه گذاران به حوزه های اداری شیلات شد.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۰
تعداد کلیک: ۲۸۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500