تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیرکل شیلات خوزستان : بهره مندی بیشتر از سواحل راهکار توسعه فعالیت های شیلاتی است
مدیر کل شیلات خوزستان در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، غذاهای دریایی و صنایع وابسته و در پاسخ به پرسش خبرنگار کشاورز پلاس در رابطه با پایین بودن سطح تولیدات شیلاتی در استان های ساحلی نسبت به استان های داخلی کشور و لزوم توسعه فعالیت های شیلاتی در سواحل گفت: برنامه تحولی وزیر محترم جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم عمدتا بر روی رشد تولیدات در استان های ساحلی تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فتح الله ابوعلی در ادامه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین درکشور و از سویی دیگر عدم امکان توسعه فعالیت های صید و صیادی به دلیل محدودیت ذخایر آبزیان در صیدگاه ها بهره مندی بیشتر از دریا و سواحل یکی از راهکارهای اساسی توسعه فعالیت های شیلاتی در استان خواهد بود.

وی افزود: علیرغم این مسائل و براساس ظرفیت های فعلی، استان خوزستان در میان استان های ساحلی و غیرساحلی در حوزه آبزی پروری جایگاه اول و دوم را داشته است.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: فرصت های سرمایه گذاری شیلاتی زیادی در سواحل خوزستان شناسایی شده و در حال هدایت سرمایه گذاران به این بخش هستیم که فراخوان پرورش ماهی در قفس در دریا و خوریات اعلام عمومی شده است.

ابوعلی یادآور شد: طرح 6 هزار هکتاری پرورش میگو در شهرستان هندیجان در آینده نزدیک به فراخوان گذاشته می شود و عملیات اجرایی طرح 5 هزار و 200 هکتاری پرورش ماهی از آبهای نامتعارف شهرستان خرمشهر به زودی آغاز می شود.

وی با اشاره به چشم انداز توسعه شیلات خوزستان بیان کرد: تولید 300 هزار تن آبزیان طی 4 سال و یک میلیون تن آبزیان در افق 10 ساله پیش بینی شده است.

۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۰
تعداد کلیک: ۲۹۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500