تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان مطرح کرد ؛ ضرورت تخصیص آب به طرح های شیلاتی/ بهبهان رتبه اول پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان را دارد
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در جلسه بررسی چالش های بخش کشاورزی و شیلات در شهرستان بهبهان تخصیص آب به طرح های آبزی پروری از سوی سازمان آب و برق خوزستان را ضروری دانست و گفت: این اقدام منجر به اشتغال پایدار و رشد اقتصادی در منطقه می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، این جلسه که با دعوت نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط، مسئولان ادارات مربوطه شهرستان و تعدادی از بهره بردارن حضور داشتند.

در این جلسه مهرداد محمدی دوست سرپرست اداره کل شیلات خوزستان به اقدامات شیلاتی صورت گرفته در بهبهان از جمله استفاده دو منظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آبی اشاره کرد و گفت: شهرستان بهبهان ظرفیت های نهفته بسیاری در امر آبزی پروری دارد که در صورت حمایت همه بخش ها به زودی شاهد رونق آبزی پروری این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: بهبهان با داشتن 70 واحد فعال پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در رتبه اول استان قرار دارد و برای بهره مندی از حداکثر ظرفیت های فعلی برنامه ریزی شده است.

محمدی دوست، طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مخزنی مارون را یکی از طرح های مهم آبزی پروری استان برشمرد و ادامه داد: مطالعات این طرح به اتمام رسیده است و باید اجرایی شود.      

و در نهایت مصوب شد جلسه ای با حضور مدیران شیلات و جهاد کشاورزی در استان با مدیر عامل سازمان آب و برق در خصوص تخصیص آب به این طرح ها و اجرای پرورش ماهی در قفس تشکیل شود.

 
۳۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۵۳
تعداد کلیک: ۳۲۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500