تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

فتوحی در بازدید از مرکز شهید ملکی اهواز عنوان کرد ؛ ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام و احیای طرح های راکد شیلات خوزستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در بازدید از مرکز بازسازی ذخایر ماهیان شهید ملکی اهواز، راهکارهای اساسی در تقویت حوزه شیلات را فعال کردن بخش خصوصی، به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام و احیا کردن پروژه های راکد عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، امروز جمعه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، به همراه سید سعید حسینی نژاد مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، مهدی دهقانی، مدیرکل امور استان ها و مجلس سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات خوزستان و تعدادی از مسئولان استانی از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز بازدید کردند.

آقارضا فتوحی در حاشیه ی این بازدید عنوان کرد: علیرغم پتانسیل های مختلف موجود در استان خوزستان از جمله نفت، فولاد، گاز، نیشکر، کشاورزی و پارامتر مهمتری وجود دارد و آن منابع آبی موجود در این استان پهناور هستند که می تواند در میزان اهمیت با نفت برابری کند.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد آبهای جاری در خوزستان است افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد آب باید به آن توجه شود بحث شیلات است، چه در بحث پرورش و چه در بحث صید، در مورد پرورش توجه ویژه به تحقیقات است که بتوانیم در جهت اقتصادی کردن شیلات و صادرات به کشورهای حوزه ی خلیج فارس گام برداریم.
به گفته فتوحی افزایش تولید، بهره برداری و بهره وری مناسب در این زمینه با تحقیقات مناسب می تواند رقم بخورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، با بیان اینکه مرکز بازسازی ذخایر ماهیان شهید ملکی اهواز می تواند پایگاه امیدی در جهت توسعه ی شیلات در استان خوزستان باشد، گفت: با توجه ویژه به این مرکز و همراهی سازمان های مرتبط از جمله آب، برق، سازمان برنامه، بانک ها و... به شیلات می توان به یکی از اهداف ما یعنی به ثمر رساندن طرح جامع شیلات و رساندن آن به پانصد هزار تن در پایان دولت سیزدهم برسیم.
آقارضا فتوحی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که فعال کردن بخش خصوصی، به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام و احیا کردن پروژه های راکد یکی از راهکارهای اساسی در تقویت این بخش می تواند باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص پرداخت اعتبارات در بخش شیلات عنوان کرد: با جلساتی که جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط برگزار شده و خواهد شد، از محل های مرتبط تسهیلات لازم توسط بانکها در اختیار بخش شیلات قرار خواهد گرفت، تا بتوانیم باعث رونق بیشتر این بخش شویم.

تصاویر مرتبط

۱۶ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۲۲
تعداد کلیک: ۳۳۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500