تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری : پژوهشکده ی آبزی‌پروری نهاد علمی پشتیبان کننده تولید انواع آبزیان در خوزستان است
معاون هماهنگی و توسعه منطقه ای استانداری خوزستان بیان کرد: پژوهشکده ی آبزی‌پروری به عنوان نهاد علمی پشتیبان کننده تولید انواع آبزیان در استان خوزستان است که وجود مراکز تکثیر دولتی و خصوصی، مزارع تولید و پرورش آبزیان همچنین کارگاه های فرآوری و عمل آوری در استان به این مزیت کمک کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، امروز یکشنبه نهم بهمن ماه ۱۴۰۱ آقارضا فتوحی معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان، در آئین افتتاحیه دومین همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری که به صورت مجازی برگزار شد؛ بیان کرد: خوزستان تنها استانی است که همزمان امکان پرورش ماهیان گرمابی، ماهیان سردابی، پرورش ماهی آب شور، ماهی های لب شور، میگو، صید در دریای آزاد، صید رودخانه، پرورش ماهی در قفس دریا و پرورش ماهی در قفس پشت سدها را دارد.

معاون استاندار در ادامه افزود: پژوهشکده ی آبزی‌پروری به عنوان نهاد علمی پشتیبان کننده تولید انواع آبزیان در استان خوزستان است که وجود مراکز تکثیر دولتی و خصوصی، مزارع تولید و پرورش آبزیان همچنین کارگاه های فرآوری و عمل آوری در استان به این مزیت کمک کرده است.

فتوحی اضافه کرد: علاوه بر اینکه خوزستان باید به عنوان پایتخت اقتصادی در همه بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری، نفت، گاز، پتروشیمی و باشد، در حوزه شیلات نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

آقارضا فتوحی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما برگزاری میز ملی تولید آبزیان در استان خوزستان با مشارکت کلیه دستگاه‌های ملی، کشورهای منطقه و سایر استان های با ظرفیت آبزی پروری است.

۹ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۲۶
تعداد کلیک: ۲۴۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500