تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

کارون، بهشت سرمایه گذاری در بخش شیلات و آبزی پروری
فرماندار کارون گفت: این شهرستان بهشت سرمایه گذاری به ویژه در بخش شیلات و آبزی پروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، سعید کعبی در نخستین جشنواره ماهی و پخت و پز آبزیان در جوار تالاب روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه کارون عنوان کرد: این شهرستان بهشت سرمایه گذاری به خصوص در بخش شیلات و آبزی پروری است.

وی با بیان اینکه رفع غبار محرومیت در سایه سرمایه گذاری بخش خصوصی و به فعلیت در آوردن ظرفیت‌های طبیعی و بالقوه این منطقه محقق می‌شود، افزود: سالانه ۱۰ هزار تُن ماهی پرورشی در مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تولید می‌شود که در گام دوم اجرایی این مجتمع، تولید آبزیان پرورشی به ۱۶ هزار تُن خواهد رسید.

به گفته کعبی؛ ظرفیت‌های گردشگری و آبزی پروری این شهرستان نیازمند سرمایه گذاری است تا با اشتغال آفرینی، اقتصاد این منطقه متحول شود.

فرماندار کارون به درخواست صدور کدگردشگری و بوم گردی برای ۴ روستای این شهرستان از جمله؛ روستا‌های عطیش و غزاویه بزرگ به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه گذاری صنعت گردشگری منطقه اشاره کرد و ادامه داد: کارون به دلیل همجواری با تالاب‌های بزرگ و کوچک، مزارع پرورش ماهی، برخورداری از صنایع دستی بومی و جاذبه‌های گردشگری مستعد سرمایه گذاری سودآور است.

وی با بیان اینکه فعال شدن بخش خصوصی و کارآفرینی،  مردم منطقه را ثروتمند و فرصت اشتغال فراهم می کند، گفت: برپایی نخستین جشنواره ماهی و طبخ آبزیان در تالاب روستای عطیش گامی به منظور شناساندن ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری منطقه است که با کمک رسانه‌ها و تداوم برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی این ظرفیت‌ها معرفی می شوند.

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۰۰
تعداد کلیک: ۲۴۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500