تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رهاسازی ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در سد شهید عباسپور اندیکا
مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی 350 هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپورماهیان در پشت سد شهید عباسپور واقع در شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مهرداد محمدی دوست با اعلام این خبر گفت: امروز یکشنبه 7 اسفندماه 1401، 350 هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپورماهیان با حضور نماینده اداره محیط زیست اندیکا، کارشناسان شیلات و صیادان محلی در پشت سد شهید عباسپور واقع در شهرستان اندیکا رهاسازی شد و پیش از پایان سال نیز در محدوده سد مسجدسلیمان دومین مرحله عملیات بازسازی ذخایر آبزیان صورت می پذیرد.

وی گفت: عملیات رهاسازی بچه ماهیان یکی از راه حل های مهم مدیریت صیادی و جلوگیری از انقراض گونه های با ارزش ژنتیکی محسوب می شود که براساس شرایط محیطی و اکوسیستم منطقه اجرا می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به منابع آبی مناسب شهرستان اندیکا ادامه داد: در راستای اشتغال پایدار در جامعه صیادی شهرستان و تولید آبزیان و افزایش سرانه مصرف این عملیات تداوم دارد.

محمدی دوست یادآور شد: بچه ماهیان رهاسازی شده از مراکز تکثیر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز و سوسنگرد تامین می شوند و هم اکنون در حال برنامه ریزی و آماده سازی این مراکز جهت فصل تکثیر ماهیان برای سال آینده هستیم.

۷ اسفند ۱۴۰۱ ۲۲:۱۲
تعداد کلیک: ۲۱۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500